"Univerzita Palackého sídlí v historických budovách, které jsou oblíbeným turistickým cílem. Jsou to atraktivní místa, která stojí za vidění, ať je to například Kaple Božího Těla v někdejším jezuitském konviktu, bývalá tereziánská zbrojnice nebo parkánové zahrady. Proto si myslíme, že si univerzita zaslouží svou vlastní turistickou známku," uvedl David Holub ze společnosti Turistické známky s. r. o.

Podle rektora univerzity Petra Bilíka je univerzita hojně navštěvovaná veřejností. Její prostory si každoročně prohlédnou tisíce lidí například při dnech otevřených dveří, Muzejní noci či Dnech evropského dědictví. Škola také poskytuje své historické kulisy pro řadu kulturních akcí, jako jsou Olomoucké barokní slavnosti. "Naše univerzita tak nepochybně dotváří nezaměnitelného genia loci Olomouce. Věřím proto, že se univerzitní turistická známka stane velmi hezkou připomínkou návštěvy města," uvedl Bilík.

Turistické známky jsou v České republice oblíbeným sběratelským suvenýrem, který slouží jako památka na návštěvu zajímavého místa. Mají tvar kulaté, dřevěné, vypalované plakety a zachycují motivy hradů, zámků, historických sídel, přírodních i technických památek nebo vrcholů hor. Vyrábí je rýmařovská společnost Turistické známky s. r. o. Číslovaných turistických známek už bylo vydáno skoro 2500, přičemž známka Univerzity Palackého má pořadové číslo 2398, uvedli zástupci univerzity.

Známka je k dostání pouze v UPointu za 35 korun. Za 12 korun si pak zájemci mohou koupit i turistickou nálepku UP. Ta díky QR kódu slouží i jako hlasový průvodce, který odvypráví prostřednictvím mobilního telefonu historii Univerzity Palackého.