"Z našeho pohledu se nejedná o sdílenou ekonomiku. Jedná se o porušování zákona o silniční dopravě. Je třeba, aby se změnila legislativa. Domluvili se, že společně s primátorem Brna Petrem Vokřálem (ANO) vyzveme ministerstva ke společnému jednání, abychom tuto situaci zlepšili," řekla Krnáčová. Dopisy oběma ministerstvům by měly být podle Krnáčové hotovy a odeslány ještě tento týden.

Podle Hollana chtějí města vytvořit pro všechny podnikatele rovné podmínky. "Nechceme vzbudit dojem, že chceme brojit proti aplikacím a modernímu způsobu přepravy a taxislužby. Tyto aplikace jsou budoucností v taxislužbě. My ale chceme, aby všichni dodržovali zákony. Dneska ale Uber zákon obchází a získává konkurenční výhodu," řekl Hollan.

Zástupci brněnských taxikářů na začátku letošního března předali magistrátu města Brna koncept žaloby, s jejíž pomocí chtějí zabránit poskytování služeb společnosti Uber ve městě. Považují ji za nekalou konkurenci, protože nabízí služby odpovídající taxislužbě, řidiči však neplní povinnosti, které pro taxikáře ze zákona vyplývají. Proti Uberu protestovali jízdami minulý týden rovněž pražští taxikáři.

Postoj Prahy minulý týden kritizovali pražští zastupitelé za Piráty. Podle nich by Praha měla napopak vytvořit vizi, jak by měla fungovat a být regulována takzvaná sdílená ekonomika.

Řidiči, kteří pro Uber jezdí na živnostenský list, používají aplikaci, v které se zobrazí objednávka cestujícího. Tomu se strhne automaticky projetá částka z platební karty po ukončení jízdy. Uber provázejí spory v řadě zemí Evropy. Legislativa totiž není zatím připravená na regulaci sdílené ekonomiky.

Praha se dlouhodobě potýká v oblasti taxislužby s problémy, a to zejména s předražováním jízd. Městská policie zřídila na boj s nepoctivými taxikáři zvláštní skupinu a magistrátní úředníci v rámci boje postihují i řidiče takzvané smluvní přepravy, kteří jezdí s různými mobilními aplikacemi, ale bez taxametru a příslušného povolení.