"Nechceme se srovnávat s městy, jako je Praha a Vídeň. Máme štěstí, že si můžeme vybrat jaké cílové skupiny chceme do města lákat," uvedla Rusňáková. Devízou města jsou podle ní například živá kultura nebo unikátní architektura. Všechny propagační výstupy budou podle ní končit sloganem To je Brno. Kromě mladých lidí a studentů bude město cílit například na "prázdná hnízda", tedy páry, kterým už děti odešly na studia. Turisté by podle ní měli město "poznat, zažít, ochutnat, aby se rádi vraceli".

Podle ředitelky Centrály cestovního ruchu Jižní Morava Zuzany Vojtové návštěvníci Brna oceňují přátelskou atmosféru a autentičnost města, příjemné rezidentské prostředí. Ředitelka Turistického informačního centra Jana Janulíková uvedla, že Brno má svérázný a svébytný naturel, se kterým, bude město pracovat. "Je tu spousta zajímavých míst, která jsou mimo centrum. Bývalé textilky s neuvěřitelnými příběhy lidí, kteří pro Brno udělali spoustu věcí, opuštěné dělnické čtvrti, které budou pro naše cílové skupiny zajímavé," řekla Janulíková.

Na historii jedné z rodin nedávno upozornila například spisovatelka Kateřina Tučková knihou Fabrika, která mapuje osudy rodiny Offermannů, vlastníků textilní továrny. Když chtěla alespoň adoptovat hrob rodiny, která pro město hodně udělala, zjistila, že hrobka na brněnském hřbitově je už zrušená. Smutnou komunikací se správou brněnských hřbitovů knihu uzavřela. Ve městě už není ani zmíněná textilní továrna. Offermannovi vlastnili navíc velkostatek Jehnice, kde měli i pivovar. Developer ho nyní přestavuje na bydlení. I zde připomínka původního vlastníka chybí.