Novely počítají také s povinným zřízením transparentních volebních účtů a podřízením kontroly financování kampaní chystanému Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí. K této instituci měli výhrady zástupci KSČM i ODS. Podle šéfa komunistů Vojtěcha Filipa by měl kompetence dostat raději Nejvyšší kontrolní úřad. Marek Benda (ODS) by je svěřil předsedovi Sněmovny.

V případě krajských voleb má být limit stanoven na sedm milionů korun na kraj. Kandidáti na senátora by podle návrhu nesměli dát za kampaň více než 2,5 milionu korun. Padesátimilionový strop pro evropské volby by nadále měli dodržovat i kandidáti na prezidenta. Zavedení limitů se nemá týkat voleb do zastupitelstva hlavního města, byť plní roli krajského zastupitelstva.

Norma má také zvýšit stranám pro sněmovní a evropské volby volební kauci, tedy příspěvek politických stran státu na volební náklady, a to z 15.000 na 19.000 korun. Ministerstvo vnitra to zdůvodnilo inflací.

Poslanci vládní předlohu doplnili o omezení kampaně, kterou by ve prospěch konkrétní strany či kandidáta prováděli nekandidující jednotlivci, firmy nebo spolky. Museli by se u úřadu pod hrozbou sankce zaregistrovat a do kampaně by nesměli investovat více než 1,8 milionu korun v případě voleb do Sněmovny. Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) se k tomuto návrhu ANO postavil neutrálně. "Je velice složité pojmout, kde končí svoboda slova a kde už je to volební kampaň," poznamenal i souvislosti s kampaní, kterou proti němu podnikl podnikatel Radim Jančura na svých autobusech.

Úřad pro dohled nad hospodařením stran by za porušení pravidel mohl ukládat až půlmilionové pokuty. Za překročení limitu pro financování kampaně by sankce měla podle návrhu představovat jedenapůlnásobek částky, o kterou byl limit překročen.

Poslanec ANO Jan Sedláček neúspěšně navrhoval pevné sankce zvýšit na desetinásobek, tedy až na pět milionů korun. Ludvík Hovorka (KDU-ČSL) zase neprosadil zavedení minimálního limitu pokuty za nepovolenou inzerci na 10.000 korun a maximálního na jedenapůlnásobek obvyklé ceny propagace.