Podle Haška by se měla epopej vrátit zpět na Moravu. "Sešel jsem se se starostou Třetinou a řešili jsme budoucnost moravskokrumlovského zámku a možnost pokusit se dohodnout s novým vedením Prahy na návratu Slovanské epopeje," uvedl Hašek.

Se žádostí o trojstrannou schůzku se obrátí na pražskou primátorku Adrianu Krnáčovou (ANO). "Pokud se epopej vrátí zpět do Moravského Krumlova, bude to znamenat restart pro návštěvnost města i regionu a přinese to i oživení služeb a zaměstnanosti, což v depozitáři v Praze nejde. Věřím v rozumné jednání s novým vedením. Nejde o to vyhrát, ale dohodnout se," uvedl Hašek. Narážel tak na to, že Praha nemá pro epopej výstavní síň a po převozu byla plátna v depozitáři.

Podobně na situaci nahlíží i Třetina. "Moravská epopej by se měla vrátit domů. Jejím domovem je Moravský Krumlov. Kvůli tomu je opravený zámek, aby vyhovoval podmínkám Národního památkového ústavu a mohl skvost jako Slovanská epopej vystavovat," řekl ČTK Třetina. Podle něj se po přestěhování díla do Prahy zhoršila situace v cestovním ruchu. "Dříve sem jezdilo mnoho lidí, ubytovávali se zde, jedli, pili a byl tu živý turismus. Nyní to šlo všechno takříkajíc do kytek," dodal Třetina.

Zámek v Moravském Krumlově vystavoval epopej od 60. let. Prohlídka do města ročně lákala od 30.000 do 50.000 lidí. Praha však nechala plátna v roce 2011 odvézt do hlavního města. Nezabránil tomu ani protestní pochod lidí ve stejném roce z jižní Moravy do Prahy. Přestěhování epopeje kritizoval i potomek malíře John Mucha.

Legendární cyklus pláten, která jsou národní kulturní památkou, věnoval Mucha Praze pod podmínkou, že město pro dílo vybuduje samostatnou výstavní síň. Zatím se tak ale nestalo. Plátna jsou provizorně vystavena ve Veletržním paláci Národní galerie. Za dva roky je čeká dočasný přesun na výstavu v Japonsku a zřejmě i do Číny a Jižní Koreje.