S projektem opencard jsou spojeny problematické smlouvy z minulosti. Budoucnost karty, která město stála 1,74 miliardy korun, je stále nejasná. Vedení města zatím neřeklo, kdy a zda by měl projekt skončit. Karty by ale zřejmě měly fungovat ještě další dva roky. Tedy po přechodnou dobu, než bude známé "nové řešení" systému jízdného, vyplývá dále z podkladů.

Aktuální posudek, který si nechal magistrát zpracovat, označil projekt opencard za nevýhodný a zastaralý a nedoporučil jeho pokračování. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) mluví o "rozvodovém řízení" s EMS. Zástupci firmy si stěžují, že s nimi řadu týdnů nikdo nejedná, a podali několik žalob. Vedení města se zase nedávno obrátilo s podnětem na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

"Možnost jednání vítáme a jsme na něj připraveni," reagoval dnes mluvčí EMS Martin Opatrný. "Věříme, že se nám podaří najít východisko ze současné patové situace," doplnil. Kritikou nešetří opozice. Podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka měla rada vyjednávače zvolit už před několika měsíci. "Město svým přešlapování přišlo o čas a peníze," tvrdí. "Rozhodně nejsme tak bohatá společnost, abychom mohli celý projekt opencard takzvaně hodit do koše, ale musíme se snažit najít takové řešení, kdy budeme schopni celý projekt rozvíjet za absolutně jiných smluvních podmínek," doplnil.

Opencard si jako tramvajenku pořídilo zhruba 1,2 milionu lidí. Několik měsíců mají cestující možnost výběru mezi opencard a papírovými kupony.