Společnost hodlá restrukturalizovat svou činnost do čtyř nových skupin. Jsou jimi vlajkový domácí trh ve Spojených státech, divize zavedených zahraničních trhů jako Austrálie a Británie, divize trhů s vysokým růstem jako Čína, a divize zahrnující trhy ve zbytku světa. Dosavadní členění bylo podle zeměpisných oblastí.

Firma kromě toho plánuje prodat 3500 restaurací zájemcům, kteří je budou provozovat formou franšízy. Ve formě franšízy je nyní zhruba 81 procent procent provozoven McDonald's. Podle nynějších plánů by se tento podíl měl v příštích čtyřech letech zvýšit na 90 procent.

Firma plánuje snížit náklady zhruba do roku 2017 o 300 milionů dolarů. Nedokáže ale prý zatím říci, jaký to bude mít dopad pracovní místa. Easterbrook rovněž zdůraznil, že společnost bude víc naslouchat zákazníkům, zjednoduší fungování restaurací, zlepší vnímání kvality svých produktů, a odstraní "těžkopádnou" strukturu řízení.

McDonald's bojuje s rostoucí konkurencí na různých frontách. Loňské problémy s významným dodavatelem poškodily jeho tržby v Asii, příliš se mu nedařilo ani v Evropě. Celkový zisk loni klesl o 15 procent. Řetězec připustil, že nedokázal pružně reagovat na měnící se chutě zákazníků.

"Skutečnost je taková, že náš nedávný výkon byl špatný. Čísla nelžou," uvedl podle agentury AP Easterbrook, který se otěží firmy chopil 1. března.

Investory plán restrukturalizace příliš nenadchl. Akcie společnosti se v úvodu dnešního obchodování na Wall Street propadly až o více než jedno procento.