Debata se vede hlavně kolem toho, kdo nese vinu za vlhké prostředí v tunelu a kdo výměnu kabelů poničených vodou zaplatí. Firmy a vedení města si prostřednictvím médií v uplynulých týdnech vyměnily řadu ostrých vzkazů. Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) nedávno označila dodavatele za "debily". Všichni se vzájemně obviňovali mimo jiné z neseriózního jednání.

Memorandum bylo podle informací ČTK podepsáno v pátek odpoledne v rámci smírčího řízení, které na konci března vyvolala firma ČKD Praha DIZ. Mluvčí ČKD Praha DIZ Karel Samec se dnes nechtěl k memorandu vyjadřovat. "Další informace případně zveřejníme až po kontrolním dnu," uvedl. Z textu, který má ČTK k dispozici, vyplývá, že dodavatel technologií okamžitě zahájí práce a vedení města zajistí součinnost všech dodavatelů. Co to bude pro ostatní firmy znamenat, zatím není jasné.

Vzhledem k tomu, že se smírčího jednání zúčastnil správce stavby i projektant, se ve středu patrně povede debata hlavně se stavitelem, firmou Metrostav. Tu ČKD Praha DIZ v textu opět viní, že nezajistila prostředí vhodné pro pokládku kabelů. Mluvčí Metrostavu František Polák na dotaz ČTK nařčení odmítl. "Stavba je suchá a pro montáž vhodná," uvedl. Firma podle něj pomůže se vším, co bude potřeba k výměně kabelů tak, aby mohl být tunel co nejdříve zprovozněn.

Podle některých informací by výměna kabelů, kvůli níž se znovu odsunul termín otevření tunelu, mohla vyjít až na miliardu korun. Přesnou částku ale zatím nikdo neuvedl. Podle ČKD Praha DIZ potrvají práce osm měsíců.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.