"Jelikož opakované snahy o dialog s bývalou radou nebyly vyslyšeny, byli jsme nuceni začít hledat právní ochranu," uvedl Fuxa.

Firma se obrátila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a chystá kvůli ochraně investic švýcarských akcionářů arbitráž proti ČR. "Od všech těchto prostředků rádi upustíme a povedeme s vedením Prahy dialog o našem návrhu na úpravu regulace venkovní reklamy v takovém duchu, aby byla přijatelná jak pro Prahu a provozovatele, ale také aby z ní měli prospěch i samotní Pražané," sdělil Fuxa. S vedením města se chce sejít příští týden, přesný termín neřekl.

Podle předpisů nebudou moci vznikat nové samostatně stojící billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních předpisy nastavují pravidla výšky budov, omezují rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostňují zástavbu proluk a nevyužívaných území.

Krnáčová se jednání nebrání. "Samozřejmě budu upřednostňovat smírné řešení. Nikdy jsem nepreferovala soudní spory," tlumočila její stanovisko tisková mluvčí magistrátu Petra Hrubá.

Kvůli stavebním předpisům firma před letošními volbami nejdříve přelepila předvolební plakáty TOP 09 s exprimátorem Tomášem Hudečkem, následně v několika vlnách vylepila vlastní plakáty proti primátorovi i samotným předpisům. Soud následně firmě nařídil plakáty s Hudečkem vrátit na reklamní nosiče. BigBoard rovněž kritizoval smlouvu z 90. let minulého století uzavřenou mezi Prahou a firmou JCDecaux na pronájem městského mobiliáře. Podle firmy nové předpisy likvidují reklamní byznys a upřednostňují pouze firmu JCDecaux, která má pronajaty od města reklamní plochy a další nebudou moci vznikat.