Fond, který spolupracuje s radnicí, má haly od města ve dvacetileté výpůjčce. "Už je dávno vyprojektováno," řekl Jurečko. Opravy interiérů hal mají být hotové do dvou let. V jedné už je malá truhlárna a dílna. Původní cukrovar a poté vozovny trolejbusů mají svoji historii. "Nepřestavujeme žádný starý kravín," řekl.

Velkou manipulační plochu mohou využít lidé, kteří neví, kam vozy dát. "Jestli má někdo doma deset aut, a takových lidí je hodně napříč společností, tak sem rádi jedno dvě dají. A buď je budou prodávat, nebo se na něj budou chodit dívat. Měl by tu být takový pánský, možná i dámský klub," uvedl. Majitelé tam budou vozy garážovat i opravovat. Zájem nadšenců je podle něj velký.

"Plzeň má velmi dobře našlápnuto na to, aby se minimálně v západních Čechách stala centrem takto významných vozidel s duší, které si lidé nepořizují ke každodenní dopravě z bodu A do bodu B, ale k tomu, že je to opravdu jejich životní styl," uvedl Jurečko. Prostory by měly žít a měly by se tam také pořádat aukce. Jurečko sní o tom, aby tam byly starty a cíle řady veteránských závodů.

"Muzeum tu bude, ale cesta je dlouhá," uvedl předseda Historic Racing Clubu a viceprezident Autoklubu ČR František Čečil. V Plzni o něm hovoří nadšenci už 20 let. Mělo být v opuštěné hale vodárny, v bývalých kasárnách Světovar nebo ve strojírnách Škoda.

Skvosty s vůní benzinu představí od 19. do 22. července v DEPO2015 asi 200 automobilových unikátů za desítky milionů korun. Například luxusní italské supersporty, Rolls-Royce z roku 1934 i elegantní Mercedes 190 SL, ceněný Hollywoodem. Ke stému výročí republiky ukážou vývojové řady značek Praga, Škoda a Aero. Největším skvostem bude automobil Benz z roku 1914, vyrobený nejstarší automobilkou světa.