K rekordu přispělo lepší počasí a silný "vítr do zad". Kapitán letu Norwegian se domnívá, že je stále možnost, že i jeho rekord bude překonán. "Byli jsme skutečně ve vzduchu něco přes pět hodin a kdyby nebyly předpovídané turbulence v nižší nadmořské výšce, mohli jsme letět ještě rychleji," uvedl kapitán Harold van Dam.

Nicméně ani rekordní doba běžného letadla se nevyrovná času, za který tuto trasu zvládal nadzvukový letoun Concorde. Let přes Atlantik Concordem trval tři a půl hodiny, lety však byly ukončeny v roce 2003.

Lety nadzvukovými letadly jsou rychlejší, avšak kontroverzní. Mohou vytvářet na zemi nepříjemnosti, jako rozbitá okna a popraskané omítky, a mohou způsobit zmatení zemědělských zvířat. Z toho důvodu byly také lety nadzvukovými letadly na mnoha místech zakázány.

Možná se však tento způsob cestování podaří obnovit. Americký úřad pro letectví a vesmír (NASA) loni oznámil, že přijme návrhy na vytvoření demoverze nadzvukového letadla s nízkoúrovňovým aerodynamickým třeskem při překonání rychlosti zvuku.