"Zaznamenali jsme naprostou většinu pozitivních reakcí na nakupování bez hudby. Dokonce byli i tací, kteří přišli právě kvůli tomu, že v danou dobu muziku nehrajeme a za tu hodinu hodlali udělat velký vánoční nákup," uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Dodala, že pozitivně hodinu ticha přijímají i zaměstnanci hypermarketů.

Britská psycholožka Linda Blairová dnes v rozhovoru pro televizi Sky News varovala, že poslech vánoční hudby může poškodit duševní zdraví člověka. Neustálé přehrávání hudebních vánočních motivů v obchodech lidem připomíná, co všechno ještě musí před Vánoci stihnout. "A pak jednoduše vynakládáte všechnu energii na to, abyste to, co vám doléhá k uším, neslyšeli," řekla Blairová. Nejvíce ohrožení jsou podle ní zaměstnanci obchodů, kteří před dokola přehrávanými vánočními koledami a písněmi nemají kam utéct.

Podle průzkumu společnosti Soundtrack Your Brand zveřejněném na konci listopadu 56 procentům zákazníků a zaměstnanců britských a amerických obchodů vánoční hudba při nákupu nevadí, 17 procentům ano. Jako "otravné" hodnotili hlavně neustálé opakování stejných skladeb.

V řetězcích v česku se hudební podkreslení stalo běžnou součástí nakupování, v předvánočním období jí navíc dominují vánoční skladby. Hudba, která se ozývá v obchodech a supermarketech, dokáže podle psychologů zpomalit vnímání času, ovlivnit náladu či průběh nakupování.

Již desítky let mnoho psychologů analyzuje její vliv na nakupování či na čas strávený v obchodech ve všech jejích složkách: hlasitost, tempo, tonalita, druh a podobně. Studuje se i způsob, jak hudební styl ovlivňuje útratu.