Na dražbě, která zakončila výstavu Bohuslav Reynek: Návrat/Retour, se v sále sešlo pět zájemců o grafiku Pieta s růžemi, kteří "vyšroubovali" cenu na finálních 504.000 korun. "Tedy ještě o 12.000 více, než byl dosavadní rekord u grafiky Arbor, kterou jsme v roce 2017 prodali v naší dražbě Bohuslav Reynek 99+1," uvedla Gálová.

Úspěch slavil také grafický list Krvavý pot, jehož cena vystoupala ze 40.000 na 444.000 korun. Desetinásobný nárůst ceny zaznamenalo i dílo Slepý Tobiáš. Začalo se dražit na částce 30.000 korun, ale nový majitel za něj dal 312.000 korun. Na stejné částce skončila i dražba díla Kladení do hrobu III.

"Těší nás, že po úspěchu loňské aukce Bohuslav Reynek 99+1 se nám podařilo ještě více posílit význam a hodnotu tohoto mimořádného umělce u sběratelů a milovníků umění. Kolekce paní Beslierové nabídla pozoruhodné práce, zejména pak z konce 50. a 60. let minulého století, a to nezůstalo bez odezvy dražitelů," konstatovala Gálová.

Obdivovatelka umění a literatury Beslierová, která vedla malé knihkupectví s galerií poblíž Paříže, se s Reynkem seznámila zprostředkovaně, díky náhodnému setkání s francouzsky mluvící dámou ve Staré synagoze v Praze. Od té doby udržovala s umělcovou rodinou blízký kontakt. Podle vyprávění jejího syna jim pokaždé přivezla vše, co Reynkovi ve své chudobě postrádali. Na oplátku dostala jako dar některý z tisků, které představila výstava Bohuslav Reynek: Návrat/Retour.

I když byl Reynek výtvarníkem samoukem, jeho práce fascinují už několik generací milovníků umění. Čeští sběratelé utratili při loňské aukci jeho ucelené kolekce grafik v aukční síni Dorotheum téměř 14 milionů korun. Prodaly se všechny nabízené grafické listy, přičemž nejdráže grafika Arbor, za kterou nový majitel zaplatil 492.000 korun včetně 20procentní aukční přirážky.

Básník, grafik a překladatel Reynek patřil ke generaci českých umělců, kteří smysl umění hledali v souladu osobního přesvědčení a víry s přirozeným řádem světa a jeho estetikou. Reynek prožil téměř celý svůj život na rodném statku v Petrkově na Havlíčkobrodsku. Právě tam nacházel inspiraci a mystická setkání pro svou tvorbu, v níž podrobně vylíčil pokornou lásku k bohu, životu a ke všemu, co žije a trpí.