Koncert otevřela orchestrální skladba z baletu Vůl na střeše, jehož název je odvozený od jména jednoho tanga. jde o balet s hudbou prostoupenou tanečními rytmy, které Milhauda okouzlily během karnevalu v Riu de Janeiro. Následovala česká premiéra harfového koncertu z pera českého skladatele Lukáše Sommera, který se jejího uvedení zúčastnil osobně.

"Tento koncert jsem psal s myšlenkou na staré španělské loutnové tabulatury, kterými jsem se v době vzniku díla zabýval," přiblížil skladbu Sommer. Skladatel podle svých slov nechtěl, aby kolorit španělské hudby skladbu příliš poznamenal, zanechal jej pouze jako jemnou ingredienci, která na sebe váže jakousi zvláštní zvukomalbu. „Esprit skladby je snad radostný, poznamenaný tehdejšími událostmi v mém životě. A také nečekanou důvěrou harfistky Jany Bouškové, která si skladbu objednala pro abonentní koncert Städtisches Orchester Bremerhaven, kde skladba zazněla ve světové premiéře," dodal Sommer, která po zaznění skladby donesl Bouškové na jeviště kytici a dárek pro dirigenta Müllera.

Druhou část koncertu zahájila sóloharfistka České filharmonie Boušková Harfovým koncertem argentinského klasika Alberta Ginastery. "Nejsem filharmonik, který navíc také hraje sólově. Mám určitě koncerty, které bych v takovém případě asi neměla. Ale když říkám, že se cítím jako sólistka, která hraje ve filharmonii, neznamená to, že bych filharmonii dávala na druhé místo," uvedla Boušková, která je jedinou českou laureátkou a také porotkyní největších mezinárodních harfových soutěží.

Koncert uzavřela Symfonie č. 1 D dur op. 25 Klasická, kterou napsal mladý Prokofjev jako rozverný ohlas na vídeňský klasicismus.

Müller, který dnes řídil PKF - Prague Philharmonia, je šéfdirigentem Státní filharmonie Košice, host dalších těles v českých zemích i ve světě a dirigent opery Národního divadla v Praze.