Vyvolávací cena byla podle webové stránky síně 5000 dolarů (104.000 Kč). Spoluzakladatel aukčního domu Meron Eren řekl, že síň prodává předmět související s Wagnerem poprvé. "Wagner by se obrátil v hrobě, kdyby tušil, že jeho dopis přinese zisk vousatému Židovi z Jeruzaléma," řekl Eren ještě před dražbou.

V Izraeli sice uvádění rozsáhlého Wagnerova díla nezakazuje žádný zákon, ale orchestry se mu vyhýbají, protože provedení této hudby v minulosti vyvolalo protesty.

V dopise z 25. dubna 1869 Wagner píše, že díky asimilaci Židů do francouzské společnosti není patrný "rozkladný vliv židovského ducha na moderní kulturu". Hudebník se také domnívá, že Francouzi mají jen "velmi malou znalost" Židů, a tvrdí, že "německý tisk je zcela v židovských rukou".

Pokračuje dále vysvětlováním rozdílu mezi německými Židy a "skutečnými" Němci. "Házet dohromady Heineho, Goetha, Meyerbeera a snad také mne končí zmatkem příznačným pro francouzský koncept německého charakteru," tvrdí Wagner v dopise. Skladatel Giacomo Meyerbeer pocházel ze židovské berlínské rodiny a je řazen k velkým operním tvůrcům. Také básník Heinrich Heine byl původem Žid.

Izraelský server Ynet připomenul, že Wagner roku 1850 pod pseudonymem napsal svůj antisemitský materiál s názvem Judaismus v hudbě obsahující výpady proti Židům. Roku 1869 byl text vydán pod Wagnerovým jménem.

Muzikoložka Ruth HaCohenová řekla, že dopis Schurému svědčí o tom, že Wagner usiloval, aby veřejnost přijala jeho antisemitské názory.

Ne všichni Izraelci jsou ale zastánci bojkotu Wagnerovy hudby: Jonathan Livny z izraelské Wagnerovy společnosti například jeho hudbu propaguje. Podotýká, že Izraelci bez problémů používají německé volkswageny a mercedesy a nakupují vlaky a ponorky v Německu, a přitom trvají na bojkotu Wagnera. "Je snadné ho bojkotovat, protože většina lidí jeho hudbu neposlouchá, stal se symbolem holokaustu," tvrdí Livny.

Když roku 2012 telavivská univerzita připravila koncert z Wagnerových děl, narazila na odpor lidí, kteří přežili nacistické vyhlazování a koncert se nakonec nekonal. V roce 2011 hrál izraelský komorní orchestr v bavorském Bayreuthu i Wagnerovu hudbu. Bylo to vůbec první uvedení Wagnerovy kompozice izraelským orchestrem na německé půdě a Izraelci sklidili ovace. V roce 2001 provedl argentinsko-izraelský dirigent Daniel Barenboim v Jeruzalémě s berlínským orchestrem předehru k opeře Tristan a Izolda.