"Mě by nebavilo dělat jen tu komedii, že přijede někdo směšný a budeme se tím bavit, že směšně mluví a chodí. Chtěli jsme v tom vidět co nejvíc života, pravdy a reality," uvedl režisér, který chce vyprávět příběh optikou vnitřního světa daného člověka.

"V čem je to podle mě silné, je to, jak už to bývá, že život není jen komedie, nebo jen tragédie, že Veber dokáže krásně trefit až čechovovskou tragikomičnost života. Kromě všech komických situací tam velmi prosakují spodní proudy zvláštního smutku nebo melancholie člověka ze života, kterému se prostě nedaří nebo je zklamaný z toho, jak reagují jeho blízcí. To si myslím, že je tam moc pěkné," řekl Lančarič.

Pignon je ve hře opět za zoufalce. "Je to rozvedený, dva roky nezaměstnaný čtyřicátník, na bankovním účtu nemá ani cent. Je nikdo a nikoho nezajímá. Co s takovým životem? Jak z této naprosto zoufalé situace ven? Jak přimět ostatní, aby pro ně začal opět existovat? Nejen na tyto otázky bude hledat odpověď," uvedla dramaturgyně Katarína Kašpárková Koišová. Děj je zasazen do luxusního loftového bytu v Paříži plného moderního umění. Kostýmy pro herce vznikly podle současné pařížské módy.

Pignona ztvární Pavel Vacek. "Je to specifická postava v tom, že je to dá se říct ´lůzr´, který ale vždy dojde ke štěstí. Nějakým řízením osudu se vždy vyhrabe ze své situace, je snad i trošku chytrý a měl by být sympatický," uvedl herec.

Postava Françoise Pignona se ve zlínském divadle neobjevuje poprvé, na repertoáru je od loňského roku také Veberova starší komedie Blbec k večeři s Josefem Kollerem v hlavní roli. Podle Lančariče však Drahá legrace na Blbce k večeři nijak nenavazuje, spojuje ji jen jméno hlavní postavy.

Veber je jako autor scénáře podepsán pod mnoha úspěšnými komediemi, které prošly i českými kiny, například Velký blondýn s černou botou, Muž z Acapulca či Bezva finta.