"Něco málo přes rok před chystaným uvedením do kin byl projekt Star Wars v hrozném stavu a zdálo se, že pokud film vůbec kdy spatří světlo světa, bude příšerný. Tím si byl Lucas jistý," píše v úvodu autor Brian Jay Jones. Popisuje, s jakými těžkostmi natáčení začalo: proti režisérovi se spiklo počasí, nefunkční roboti i producenti.

Jones odhaluje Lucase jako náročného spolupracovníka a šéfa, ale také jako milovníka automobilů, vizionáře, panovníka marketingového impéria, průkopníka vizuálních a zvukových efektů i zakladatele společností Pixar a Lucasfilm. Zájemci o dějiny filmu nahlédnou do tvůrčího i osobního přátelství i rivality s jinými velikány filmu: Stevenem Spielbergem, Francisem Fordem Coppolou či Martinem Scorsesem.

Fanoušci Star Wars se na 560 stranách dozvědí i mnoho ze zákulisí vzniku celé série, například jak to bylo s ponecháním si práv na merchandising, kolik epizod bylo původně v plánu a co Lucase vedlo k opakovanému přepracovávání a předělávání klasické trilogie.

Brian Jay Jones (1967) první zkušenosti získával jako autor projevů amerických senátorů. Napsal tři biografie věnované ikonám americké populární kultury. Washington Irving (2008), Jim Henson (2013) i George Lucas (2016) jsou oceňované za spolehlivost a poutavý a průzračný styl.

Star Wars, několikadílná vesmírná pohádka o souboji dobra a zla, kterou mezi lety 1977 a 2005 natočil Lucas, vydělala po celém světě okolo 45 miliard dolarů. V českých kinech se filmy umisťují v první pětici nejnavštěvovanějších snímků a mají tržby v řádech desítek milionů korun.

Série Star Wars zahrnuje produkty i v dalších mediálních oblastech, jako jsou romány, televizní seriály, videohry a komiksy, které společně významně rozšiřují celý fikční svět.

Původním distributorem filmů, které produkovala společnost vlastněná Lucasem, bylo studio 20th Century Fox. V roce 2012 byl Lucasfilm odkoupen mediálním konglomerátem The Walt Disney Company, pod jehož vedením začala vznikat sequelová trilogie. Součástí obchodu se stal i převod práv na filmovou ságu.