Blues Alive každoročně na několik dní mění tvář severomoravského Šumperku, kam láká stovky věrných fanoušků. Lístky na letošní 22. ročník byly nedostupné s měsíčním předstihem. Je to poprvé, kdy je vyprodáno s takovým předstihem, uvedl před festivalem ředitel Blues Alive Vladimír Rybička.

Několik měsíců dopředu také bývá obtížné sehnat v Šumperku a nejbližším okolí ubytování. Epicentrem festivalu je Dům kultury z přelomu 70. a 80. let, do jehož sálu se vejde až tisícovka lidí a přehlídka využívá také řadu dalších vedlejších prostor. Pro Blues Alive je typické, že po hlavním hudebním programu se ještě muzikanti scházejí ve foyer či v přilehlé pivnici ke společné improvizaci, která může trvat do časných ranních hodin.

S kytarou vyrobenou z kanystru přijel letos do Šumperka propagátor raných forem blues Luboš Beňa s projektem Slovak Blues Project. Publikum v pátek zaujal také Američan Zac Harmon nebo britská kytaristka a zpěvačka Bex Marshallová, jejíž hlas přirovnává dramaturg Ondřej Bezr k Janis Joplinové.

Stylovým zpestřením, které posluchači zjevně přivítali, bylo vystoupení jazzové hvězdy, amerického klávesisty, pianisty a varhaníka Johna Medeskiho. V energickém projektu Mad Skillet jej doplňuje neworleanská rytmika včetně suzafonisty Kirka Josepha.

Asi největší hvězdou letošního ročníku byl kytarista Johny Lang, jenž koncertoval ve čtvrtek. Jeho věhlasu se blíží bluesový písničkář Eric Bibb, který zahraje dnes večer. O Bibbův návrat do Šumperka usilovali pořadatelé několik let. Za album The Happiest Man In The World získal nejvyšší žánrové ocenění Blues Music Award. Nadšené recenze sklízí i čerstvá novinka Migration Blues.