Jako hudební podklad zvolil Vaverka kompozice Alexandra Glazunova. "Jeho hudba je dramatická, vždycky v ní najdu nějaký dialog a dobře se hodí do dějového baletu. Oslovil jsem kamaráda Torbjörna Helandera, se kterým jsem se seznámil ve Stockholmu, kde hraje v orchestru a komponuje. Pomohl mi vybrat další skladby a z toho všeho pak vytvořil hudební kompozici," uvedl Vaverka. Dílo nastudoval s orchestrem opery Jiří Petrdlík, jehož bude v dirigování střídat japonský dirigent Čuhei Iwasaki.

Titulní roli Manon alternují Jarmila Hruškociová, Hjun Pak a nová členka souboru Carolina Cortesiová. Roli rytíře Des Grieux nastudovali Joshua Lee a dva nováčci souboru Gaëtan Pires a Karel Audy. Audy do Plzně přišel z pražského Národního divadla, kde byl prvním sólistou. Kostýmy jsou dílem Romana Šolce, scénu vytvořil Radek Honc s Martinem Višňovským.

Prévostovou předlohou se inspirovali mnozí tvůrci. Manon se objevuje v operách Daniela Aubera, Giacoma Pucciniho nebo Julese Masseneta. Ve 40. letech 20. století se jí inspiroval Vítězslav Nezval ve svém veršovaném dramatu, známá je také taneční Manon choreografa Kennetha MacMillana. Jeho inscenace se na repertoáru Britského královského baletu v Londýně drží více než 40 let, uvedla mluvčí. V Plzni se diváci dosud setkali s Manon dvakrát v Pucciniho opeře, dvakrát v Masenetově opeře a dvakrát v činohře.

Inscenace je prvním celovečerním baletem Vaverky, který má za sebou úspěšnou dráhu tanečníka. Působil mimo jiné v Oklahomě, v Düsseldorfu, ve Švédském královském baletu ve Stockholmu, v Národním divadle v Praze. "Svou první velkou roli, Vévodu Alberta v baletu Giselle, ztvárnil v Plzni. "Po letech se tedy vrací na místo činu, aby zde zahájil svou druhou, jistě neméně úspěšnou kariéru choreografa," dodala Svobodová.