Oscarová knihovna si vyžádala scénář filmu, aby ho zařadila do své stálé kolekce 15.000 amerických i zahraničních scénářů od roku 1910 až po současnost.

"Aktuálně projevila zájem o natočení remaku Čína," uvedla mluvčí. Zájem z Číny producenti zaznamenali poté, co byli kontaktováni ředitelkou knihovny americké filmové akademie. Tvůrcům se tak potvrdilo, že Učitelka nemusí nutně sloužit jako obžaloba nedemokratického režimu, ale dá se vnímat jako film o osobním selhání. Hřebejkův snímek se Zuzanou Mauréryovou v hlavní roli vypráví příběh zdánlivě empatické a laskavě vyhlížející pedagožky, která kvůli osobnímu obohacení manipuluje prostřednictvím svých žáků jejich rodiči.

Snímek Učitelka byl od loňské zahraniční premiéry uveden v evropských kinech, ale i v Izraeli nebo Austrálii. V argentinském Buenos Aires se v těchto dnech promítá v osmi kinosálech, vysokoškolský pedagog a kritik Diego Brodersen se o něm vyjádřil jako o příjemném překvapení. "Mezinárodní přesah snímku potvrzuje i fakt, že se dostal s padesáti dalšími filmy do širší nominace na Evropskou filmovou cenu," dodala Chvojka Reková.

Učitelka sklízí i další pozitivní ohlasy zahraniční kritiky. Kenneth Turan z Los Angeles Times oceňuje, že "obsahuje lekci o korupci v socialistické společnosti" a "krásně funguje na mnoha úrovních coby příběh o charakterech se společenským přesahem". Producent Ondřej Zima ze společnosti Offside Men si názoru respektovaného kritika cení. "Fakt, že se rozhodl do své rubriky zařadit právě Učitelku, je pro nás důkazem, že film má co říct nejen evropskému divákovi, ale funguje doslova a skutečně všude na světě," komentoval producent.

Ben Kenigsberg z The New York Times na filmu vyzdvihl poutavost i angažovanost. Ve scéně, kdy se rodiče proti manipulující učitelce vzbouří, vidí odkaz k filmu Dvanáct rozhněvaných mužů. "Film dokazuje, že kultura spolupráce, ať už v 80. letech v Bratislavě, nebo v jakémkoli jiném politickém či pracovním kontextu, vyžaduje aktivní účast, i když třeba podvědomou," napsal Kenigsberg.

Učitelka vznikla v koprodukci Rozhlasu a televízie Slovenska, PubRes, Offside Men a České televize s podporou slovenského ministerstva kultury a audiovizuálního fondu včetně Státního fondu kinematografie. Mauréryová byla za svůj výkon loni oceněna na karlovarském festivalu.