Podle dramaturgyně Lenky Dombrovské je řada inscenací dramatizací nebo koláží významných literárních děl. "V programu diváci naleznou divadelní poezii: například scénickou báseň s živou malbou Kniha jedů, která vychází z veršů Antonia Gamonedy a textů Václava Havla, souboru Masakr Elsinor, nebo poctu poezii Ivana Martina Jirouse," uvedla.

Režisérka Apolena Vanišová uvede v MeetFactory premiéru inscenace, která vzniká na základě experimentální prózy Fernanda Arrabala Pohřeb sardinky. Autorský projekt Šumava láska Chemického divadla a režiséra Vojtěcha Bárty se inspiruje texty, dřevoryty a životními osudy Josefa Váchala. Z brněnského HaDivadla přiveze festival divadelní esej Náměsíčníci (imitace a tušení), který podle románu Hermanna Brocha režíroval jeho umělecký šéf Ivan Buraj. "Součástí festivalu bude také několik debat s tvůrci," doplnila Dombrovská.

Pravidelnou festivalovou linií je objevování nových kulturních prostor. Letos to nebude jen jeden v rozlehlém podzemí DUP39 na Národní třídě, ale dalším prostorem se stane DriveHouse na Vinohradech. "Tři patra činžovního domu oživíme divadlem pro děti i dospělé, site-specific projekty Jany Orlové a Antonína Brindy a koncerty," uvedla Dombrovská.

Festival podle ní nepomine ani umělce nejmladší generace, tradičně ve spolupráci s Alfredem ve dvoře představí například novinky souboru Ufftenživot a Kláry Hutečkové. Zprostředkuje i divadlo, které vytvořili a hrají divadelní kritici, a to Vladimír Mikulka, Jakub Škorpil a Martin Švejda. Pod hlavičkou spolku Antonín Puchmajer D.S. uvedou premiéru inscenace Rösnerovo oko aneb Nutkání souložit se sochami. Tuto svou "moderující divadelní konferenci" sehrají v sále Divadelního ústavu.

Po skončení pražské části se festival ...příští vlna/next wave... přesune do Brna, kde jej bude od 13. do 15. října hostit v Alfa pasáži HaDivadlo.

bor ktp