Pseudonym si vybral, protože chce oddělit svůj osobní život od života autora knih. "Za spisovatele se nepovažuju, jsem prostě bývalý policista, který píše knihy. Spisovateli jsou pro mě Umberto Eco, William Styron, Fjodor Michajlovič Dostojevskij nebo James Clavell. Jsou spisovatelé a jsou lidé, kteří píšou knížky. Já patřím k těm druhým, baví mě psát a jsem rád, pokud se to líbí i někomu jinému," řekl ČTK.

Když začal psát svůj první detektivní příběh, rozhodl se, že předvede policejní práci takovou, jaká opravdu je. Jeho hrdina Mikuláš Sirový proto není žádný superman. "Je mi líto, ale pokud chcete číst o tom, jak někdo s výbuchy za zády nese v náruči zachráněnou krasavici a přitom trefuje doprostřed čela jednoho padoucha za druhým, musíte sáhnout po knize někoho jiného," uvedl.

Goffa sám detektivky moc nečte. "Přečetl jsem klasiky, jako jsou Sherlock Holmes od Arthura Conana Doyla nebo Hercule Poirot Agathy Christie, ale z moderních znám jen málo. Nezaujala mě ani severská literatura, od Jo Nesba mám rozečtenou jednu knihu a Milénium Stiega Larssona jsem jenom viděl jako film na DVD," řekl.

Ke psaní ho prý přivedla krize středního věku a potřeba něco si dokázat. "Někdo si pořídí mladou milenku, někdo si koupí motorku nebo leze do Himálaje. Já na mladou milenku nemám síly, poslední jízda na motorce skončila na ortopedii a nesnáším zimu, takže pro mě nepřicházel v úvahu ani ten Himálaj. Zkusil jsem tedy napsat knihu a vydavatelství o ni kupodivu měla zájem," řekl.

V současné době vydává Mladá fronta jeho novinku Štvanice. Také v ní využívá zážitky z praxe i z případů bývalých kolegů. "Snažím se psát reálné věci a popisuju policejní vyšetřování tak, jak se skutečně děje. Chci realitu povýšit nad efektivitu," podotkl.

Autor, který po vydání jedné knihy obvykle dostane nabídku na další, odmítá autogramiády a besedy a jiné formy propagace. Ve svých knihách chce podat reálnější obraz práce policie, než znají lidé z českých televizních seriálů. "Po filmařské stránce jsou dobré, ale po odborné jde často o bláboly. Výjimkou jsou Případy prvního oddělení, za jejichž scénářem stojí kriminalista Josef Mareš, a proto se blíží skutečné policejní práci nejvíc. A ještě Malý pitaval z velkého města, kde je policejní práce ukázaná tak, jak opravdu vypadá," dodal Goffa.