Vedle Bachových Orchestrálních suit č. 4 D dur a č. 3 D dur zazněla díla Andrého Campry a Jeana-Philippa Rameaua. Dirigent Christie pak publikum speciálně upozornil na skladbu Le Journal du Printemps, suita g moll, jejímž autorem je český barokní hudební skladatel a kapelník Johann Caspar Ferdinand Fischer. Pro své dílo skladatel našel inspiraci v hudbě francouzských autorů.

Orchestr doby osvícenství je jedním z nejznámějších britských orchestrů věnujících se autentické interpretaci staré hudby. Jeho repertoár sahá od hudby Henryho Purcella a Johanna Sebastiana Bacha až po dílo Johannese Brahmse a Richarda Wagnera. Mezi dirigenty, kteří s orchestrem spolupracovali, patří přední dirigentské osobnosti současnosti jako jsou sir Simon Rattle, Iván Fischer nebo Paavo Järvi. Orchestr se věnuje taktéž operní a oratorní tvorbě.

"Bude tomu už třicet let, co se skupina londýnských hudebníků rozhodla nalézt nový pohled na instituci slovutně zvanou 'orchestr' a začít s čistým listem. Začali tím, že vyhodili stanovy. Postavit do čela jediného dirigenta? Rozhodně ne. Zaměřit se na repertoár jediného slohu? Příliš limitující. Vycizelovat dílo a pak jít dál? Příliš lenivé. A tak se zrodil Orchestr doby osvícenství," píše se v oficiální historii souboru, který od svého založení roku 1986 cíleně vybočuje ze zaběhlých kolejí interpretace či prezentace klasické hudby.

V Praze tři desítky hudebníků vedl dirigent Christie, uznávaný odborník v oblasti barokní hudby. Zakladatel souboru Les Arts Florissants žije dlouhodobě ve Francii, s čímž úzce souvisí jeho zájem o tvorbu francouzských barokních skladatelů. "Orchestr vyniká osobitostí, to je první věc, které si všimne každý dirigent, jenž má tu čest s ním spolupracovat. Není rozdílu mezi mladými a starými, novými a dlouholetými hráči, všichni jsou obdařeni nebývalou hudební inteligencí. Orchestr už po třicet let stojí v čele všeho nového, co se na poli staré hudby rodí," okomentoval loni Christie své jmenování čestným dirigentem Orchestru doby osvícenství.