"Časopis Down Beat ho ocenil jako vycházející světovou hvězdu. Získal cenu Grammy za album, které natočili společně s Patem Methenym," uvedl. Dalším důvodem, proč ho Jáchim do Plzně pozval, byl jeho silný zážitek z filmu Whiplash o mladém chlapci, který chodí v New Yorku na jazzovou školu, hraje na bicí v bigbandu s diktátorským dirigentem. Na kontrabas tam hraje Williams chlapíka s dredy. Vstupné na plzeňský koncert v Měšťanské besedě je 330 až 450 Kč.

Agentura Dominik centrum už letos 23. března přivezla do Česka poprvé ani ne 30letou soulovou saxofonistu a skladatelku Lakecii Benjamin. Její soulově funková show měla obrovský úspěch.

"Plánujeme toho hrozně moc. Ale ne vše se podaří letos a ne vše dopadne tak, jak bych chtěl," řekl Jáchim. Podle něj je na listopad potvrzená americká zpěvačka Stacey Kent pohybující se na pomezí klasického jazzu, šansonu i brazilské hudby. "Byla dvakrát nominována na Grammy. Má velké posluchačské zázemí po světě, vydala spoustu výborných desek," řekl.

Ceny vstupenek začínají na 400 a končí na 750 korunách. Pokud se podle Jáchima koncert podobné zahraniční hvězdy vyprodá, tak je ekonomika koncertu plus minus kolem nuly.

Podobných taháků si může Dominik centrum dovolit čtyři do roka. "Je otázkou, jak se to žánrově poskládá, protože ten jazz je hodně úzce profilový a zase z big beatu těch kapel v cenových relacích, které si můžeme dovolit zaplatit, moc není," uvedl.

Zájem o podobné koncerty je různý. "Měli jsme vyprodaného Maceo Parkera (americký saxofonista) a pak jsme měli takové, které jsme museli dopředu hodně tlačit a investovat do reklamy, například výborného Billy Cobhama (jazzový bubeník)," uvedl Jáchim. Podle něj je to dáno obrovskou konkurencí koncertů.

Secesní Měšťanská beseda podle Jáchima všechny zahraniční hvězdy oslovila. "Uriah Heep si to tam fotili jako vzteklí," řekl. Není to pro ně obvyklé, aby vystupovali v takovémhle prostředí, a to ani u jazzmanů, kteří hrají většinou v industriálních klubech.