Na programu jsou i debaty o budoucnosti podobných prostor, jako jsou Radniční domy. Ty jsou centrem festivalu, program ale bude i v divadlech Archa, Ponec a ve Studiu Hrdinů. Výstava, jejíž vernisáž dnes festival zahájí, je stejně jako celá letošní akce podle pořadatelů "nezávislým výzkumem subjektivity" (Independent Research of Subjectivity). Představí čtyři desítky umělců tvořících českou výtvarnou scénu počátku 21. století, kromě nejmladších autorů ale zahrnuje i generaci střední a starší.

Radniční domy u Staroměstského náměstí, historické objekty pocházející ze středověku na jednom z nejlukrativnějším míst v Praze, opustili před devíti lety magistrátní úředníci. Praha tehdy říkala, že do půl roku budou domy pronajaté - nejen kvůli místu se zdálo být nemožné, aby tomu bylo jinak. Domy jsou však prázdné dosud a město je pouze jednorázově pronajímá na několikadenní akce.

Počátkem letošního roku primátorka Adriana Krnáčová uvedla, že v domech vznikne kreativní klastr, místo, kde se spojí kultura, vzdělávání a komunitní aktivity. Později vypracování projektu pověřila Institut plánování a rozvoje, jehož fungování při magistrátu je ale velmi nejisté a čelí silným politickým tlakům. Pořadatelé festivalu proto chtějí o Radničních domech vyvolat debatu.

Zahraniční program festivalu zahájí 1. října izraelský tanečník a choreograf Arkadi Zaides s aktivistickým projektem Archive. Tanečníka na scéně doplňuje projekce záběrů, které natočili sami Palestinci žijící v konfliktních oblastech západního břehu Jordánu. Dalšími hosty bude italský umělec Alessandro Sciarroni s choreografickou meditací Untitled, která má prvky nového cirkusu, nebo nizozemský performer, hudebník a výtvarný umělec Julian Hetzel s představením věnovaným prázdnotě, chybění a nepřítomnosti jen zdánlivé.