Naposledy to bylo v La Fabrice během prvního ročníku festivalu Prague Nonverbal 2016 letos v červnu. "Proto se rozhodli právě pro náš prostor a pro Prahu," sdělila ČTK mluvčí La Fabriky Markéta Kocourková. Představení Virus podle ní upozorňuje na nedůvěru a nemoc dnešní civilizace.

Inscenace je vyvrcholením několika let zkoumání různých žánrů a zároveň je návratem ke klíčovým tématům souboru. Vrací se ke kombinaci divadla, tance a abstraktního jazyka. Představení vypráví o pozvolném a zprvu nenápadném příchodu hrozby, která později člověku bere vše, co je mu blízké, o tom, jak vše známé ztrácí svůj původní smysl a účel. Nic nefunguje tak, jak má, a člověk se již nemůže na nic spolehnout.

Taneční skupina Jo Stromgren Kompani vyniká především výběrem netradičních témat, často s pesimistickým pohledem na svět nebo s politickým podtextem. Soubor se proslavil mimořádným pohybovým stylem, výraznou divadelní imaginací a spojením experimentu a srozumitelnosti. Oblíbeným kusem je třeba Taneční pocta fotbalovému umění, kterou soubor loni uvedl v ČR.

Jo Stromgren soubor založil v roce 1988, a ten se brzy vypracoval mezi nejstabilnější nezávislé skupiny ve Skandinávii. Za téměř 20 let své existence si skupina vybudovala vedle norských diváků mezinárodní publikum, především díky navazování vztahů s umělci ze všech koutů světa.

Vedle autorských projektů se svou taneční skupinou působí Jo Stromgren jako rezidenční choreograf v Norském národním baletu. Spolupracoval také s významnými institucemi jako jsou Dánský královský balet a Vídeňské divadlo opery a baletu.