Kromě jednotlivých ateliérů a galerií mohli lidé cestovat po městě podle speciální mapy. Ta je zavedla i do kulturních center Moving Station, kde mohli zažít například workshop divadelní improvizace, v centru Zastávka byly tvůrčí dílny inspirované védským uměním. DEPO2015 nabídlo výstavy umělců, kteří nemají v Plzni vlastní ateliér, lidé si ale mohli vyzkoušet i třeba tvorbu soch z porobetonu, práci v řemeslnické dílně, tiskařskou techniku linorytu nebo malbu. "Například v DEPO bylo jen za sobotu kolem sta lidí, kteří přímo zkoušeli dělat sochy a dalších 400 lidí areálem prošlo," řekla Brabcová. S velkým zájmem se setkala práce umělců v některých menších ateliérech po Plzni.

"Za sobotu jsme měli v malém ateliéru 150 lidí, dnes už jich bylo kolem 100," řekl dnes ČTK dvě hodiny po otevření svého ateliéru na náměstí Republiky fotograf Radovan Kodera. Lidem zde s kolegyní představili práci s klasickým velkoformátovým přístrojem i fotokomoru a proces vyvolání černobílé fotografie. Lidé mohli zkusit kresbu vývojkou na osvětleném fotopapíře, focení ateliérového portrétu digitální zrcadlovkou nebo nahlédnout do camery obscury. "Lidí bylo tolik, že jsme jim ani nestíhali všechno důkladně ukázat. V naprosté většině to byli lidé, kteří už o klasické fotografii a práci v černé komoře nevěděli vůbec nic a bylo to pro ně něco nového a zajímavého," řekl Kodera.

Podle Brabcové měli návštěvníci, kteří za odpoledne stihli obejít i několik ateliérů, zájem hlavně o místa, kde se mohli sami zapojit do tvorby, kde se konaly workshopy, kurzy a podobně.

Lada Pešková mal