Velkoformátová malba Čtenářka Lidových novin je z roku 1932, dokládá autorův meziválečný vývoj a jeho tehdejší návrat k figuraci. Postava na obraze je jakoby oproštěna od anatomických souvislostí, autor ji mění v dynamický útvar s vlastní tělesností, jež působí téměř jako plastika. Smyslovost ženské figury v lenošce poukazuje k Fillovu zaujetí primitivismem, jímž byl celoživotně fascinován.

Emila Filla patří k nejdražším českým autorům. Jeho autorským rekordem zůstává obraz s názvem Malíř, který se před třemi lety prodal za 17,5 milionu korun.

Za 8,5 milionu korun se dnes prodal surrealistický obraz Mikuláše Medka Bez názvu II, který se vyvolával za 6,5 milionu korun. Je to Medkův autorský rekord a zároveň jde o nejvýše vydražený poválečný obraz v Česku. Hranici osmi milionů korun pokořily i Bárky Jana Zrzavého, které startovaly na 6,5 milionu korun.

Nového autorského rekordu dosáhl také Václav Špála, jehož velkoformátový olej Na Otavě se z vyvolávací ceny 2,5 milionu korun dostal až na 7,3 milionu. Autorským rekordem jsou i tři miliony korun, za které byl vydražen olej na plátně nazvaný Z kostela od autora Joži Uprky. Vyvolával se za půl milionu korun.

Nového cenového maxima dosáhla například i Mikulášská nadílka od Josefa Lady, která se vydražila za 1,9 milionu korun, metafyzická malba Endre Nemese za 1,5 milionu korun, optimistické plátno Povaleči v Le Havre od Cyrila Boudy za 330.000 korun či Stavidla v Bavorově od Miloslava Holého za 310.000 korun.

Z klasiků českého 19. století a přelomu 19. a 20. století padl nový autorský rekord od Otakara Lebedy, jehož francouzské pobřeží Concarneau bylo vydraženo za 850.000 korun.