Ve 30. letech minulého století tehdejší Československé státní dráhy začaly používat rychlíkové vozy přezdívané Modré šípy, vyrobené v plzeňském závodě Škoda. Smíchovská vagónka Ringhoffer k nim dodala přípojné vozy řady Calm. Třetí a nejmodernější série z roku 1936 byla charakteristická podvěsy pod skříní vozu a moderními podvozky. Vůz byl vytápěn kamny na uhlí s rozvodem horkého vzduchu, později elektrickým akumulačním systémem od ČKD.

Barva všech vozů byla obdobná jako u modrých šípů - tedy bílá střecha, horní polovina skříně krémová a spodní část modrá.

Záměrem sbírky je podle Nadace Okřídlené kolo opravit vůz Calm 4-7028 do provozního stavu a zároveň dokumentovat skutečnost, že Československé státní dráhy byly před druhou světovou válkou v motorizaci osobní dopravy na jednom z předních míst v Evropě.

Nadace se již řadu let snaží získávat finanční i nefinanční prostředky na opravy a údržbu historických železničních kolejových vozidel, drážních staveb, zařízení nebo vybavení.