První choreografii nazvanou What the Body Does Not Remember (Co si tělo nepamatuje) vytvořil Vandekeybus pro skupinu v roce 1987. Inscenace pojednávající o instinktivních reakcích lidského těla získala v roce 1988 prestižní cenu Bessie Award a zapsala se do dějin soudobého tance. Po desetiletém úspěšném uvádění inscenaci v roce 1997 viděli v Arše i čeští diváci. Svá představení soubor v pražském divadle uvádí od té doby pravidelně, a že k pamětníkům přibývá mladší publikum, dokládá fakt, že nejnovější inscenaci má divadlo na programu ještě po další tři večery.

Název nové inscenace odkazuje k písni Speak Low jazzové zpěvačky Billie Holidayové. Zatímco debutové představení pojednávalo o různých podobách fyzické lásky, to nové hledá emocionální stránku lásky, vášeň, city, mystérium, ale i její odvrácené stránky. Přesto i dnes večer viděli diváci velmi expresivní tanec plný tělesnosti a těsného fyzického kontaktu tanečníků.

Choreograf do projektu obsadil osm tanečníků, kteří ukazují úspěšné i neúspěšné hledání lásky, její krásné i drsné prožívání, rozcházení se, vzájemné znovuobjevování, obětování, prosby, zoufalství a nové štěstí z prožívané lásky. Hudbou představení doprovází Mauro Pawlowski a dva další muzikanti a jihoafrická zpěvačka Tutu Puoane. Její vytříbený zpěv střídá výrazná, hlučná hudba hraničící s řevem.

Autor říká, že představení nechce dávat návod, jak pochopit, co to láska je. "Ne, láska není srozumitelná. Člověk jí dává význam a přisuzuje jí jasné konotace. My se zabýváme poznáváním a emocionalitou," tvrdí choreograf. "Ta věta Speak Low if You Speak Love působí velmi křehce. Jen jsem ji uviděl, věděl jsem, že to je ono. Věděl jsem, že můj kus bude o lásce, a ta píseň je velice emocionální," vysvětluje.

Od strhujícího Vandekeybusova debutu přináší Ultima Vez tanec nekompromisní, riskující a vzrušující, při kterém se divákům tají dech z toho, jak daleko lze s pohybem a pohybovými možnostmi lidského těla zajít. Jeho tvorba je charakteristická radikálním pohybovým divadlem plným konfrontací, výbušnosti, emocí a energie, jehož hnacím motorem je konflikt, síla, instinkt, "imaginární katastrofa" a rozpor mezi přitažlivostí a odtažitostí.