Anglické slovo jerk znamená trhnutí či škubnutí, ale i pitomce či hňupa. Inscenace vypráví o lidech, kteří denně tvrdě cvičí v posilovně či tělocvičně, konzumují výhradně bio potraviny, jsou krásní a v top formě, což jím stačí k pocitu, že svět je nádherný. Ale tak jako je dokonalé jablko největším lákadlem pro červy, tak na dokonalé tělo všude číhají nepřátelé, jako jsou bakterie či úrazy.

Tvůrci představení ukazují, že posedlost tělesnou dokonalostí je však jen náhražkou za autentickou existenci. Kritická životní situace pak její vyznavače zákonitě zastihuje nepřipravené. Kliky, bench press a celá fitness moudrost jsou tváří v tvář skutečným problémům bezmocné. Je však na divákovi, aby se rozhodl, že hrdinové hry jsou pitomci, jak naznačuje název, či nikoli. Termín physical jerks lze také přeložit jako tělocvik či záškuby.

Ne zcela doslovná struktura díla, která se nebojí vážnosti ani zcizovacího efekty, poskytuje možnost autentického zpodobení intimity dvou milenců. Druhá polovina je ochotná absorbovat do sebe nemoc či neduh těla druhého, jako se z rány po uštknutí jedovatého hada saje jed. Jsou naprosto ztracení, avšak spolu.

Nový projekt DOT504 Dance Company je komornějšího rázu než předcházející projekt Collective Loss of Memory, který získal ocenění Taneční inscenace roku na České taneční platformě 2015. Inscenace australského choreografa Paula Blackmana a řecké tanečnice Christine Gouzelisové stojí na fyzických výkonech dvou performerů. Pár posedlý svými těly představují Belgičan Nathan Jardin, kterého diváci viděli i v inscenaci Collective Loss of Memory, a portugalská tanečnice Teresa Noronha Feioová. Spolu vytváří přesvědčivý pár "jerků", křečovitě se snažících urvat ze života maximum, ať už to stojí za to, nebo ne.

Soubor DOT504 (pojmenovaný podle pořadového čísla své někdejší žádosti o dotaci) založila v roce 2006 choreografka Lenka Ottová. Velký úspěch doma zaznamenal soubor s představením Mah Hunt, za něž byla Lenka Vágnerová nominována na cenu Thálie za tanec a spolu s druhým protagonistou duetu Pavlem Maškem dostali Cenu diváků na festivalu Česká taneční platforma 2011. Soubor byl oceněn i na prestižním festivalu v Edinburghu.