V podání umělkyň zazní také v Česku méně často uváděné Schumannovy Básně královny Marie Stuartovny. Kožená s Učidaovou spolupracuje už dlouho, jak uvedla před třemi lety v rozhovoru s ČTK, klavíristka je pro ni obrovskou inspirací. Dokáže podle Kožené rozehrát koncertní křídlo tak, aby znělo "jako celý orchestr". Slavnou virtuosku pěvkyně považuje za jednu z pěti nejlepších klavíristek současnosti.

Programy spolu zkouší s předstihem jednoho až dvou let, dává jim to prý mnohem větší svobodu. "Tentokrát jsme věděly, že chceme do programu zařadit nějakého Schumanna a písně Marie Stuartovny jsou výrazným pozdním Schumannem: velmi prosté, docela statické s jednoduchými podkreslujícími akordy, zároveň však neuvěřitelně silné, dramatické, smutné," uvedla Kožená v dnešní tiskové zprávě.

Písně Huga Wolfa prý miluje, zpívala již některé z jeho jednodušších písní. Nyní ale prý nastal čas zabývat se dalšími. Jejich texty jsou opravdu velmi hluboké, textura téměř wagneriánská, tvrdí.

Do repertoáru přidaly také Dvořákovy Milostné písně. Podle Kožené jsou mladé a svěží, v porovnání s ostatními písněmi vnášejí do programu jinou barvu. "A po vší té šíleně romantické hudbě jsem chtěla do programu zařadit něco lehčího, něco pro zasmání. Schönbergovy kabaretní písně jsou vzrušující směsí, mají v sobě lehkost, ale zároveň doprovod zkomponovaný jedním z nejskvělejších skladatelů své éry," dodala.

Při rezidenci u českých filharmoniků Kožená zazpívá na pěti koncertech. Kromě písňového recitálu ji čekají programy s orchestrem, komorním ansámblem, barokním souborem a swingovým bigbandem.

Jubilejní sezona ČF si podle jejího generálního ředitele Davida Marečka zaslouží svoji rezidenční umělkyni, je rád, že se jí stala právě Kožená. "Z jejích pěti vystoupení se obzvlášť těším na listopadový koncert s Českou filharmonií pod taktovkou jednoho z nejzajímavějších dirigentů mladé generace Roberta Ticciatiho," řekl ČTK Mareček.