Koncert řídil šéfdirigent Pietari Inkinen, který k Symfonickému orchestru hlavního města Prahy FOK nově nastoupil. Cura se zároveň stal od této sezony jeho rezidenčním umělcem.

Cura i Adamovská byli dnes nachlazeni. Pěvec hned na začátku koncertu jejich indispozici s omluvou ohlásil a vtipně komentoval slovy, že před publikem stojí "nachlazený manželský pár". I přesto oba interpreti dostáli své roli a sklidili na konci zhruba dvacetiminutové skladby dlouhý nadšený potlesk doprovázený uznalým Bravo!

Světoznámý tenorista se jako skladatel představil v Praze poprvé. Celková melancholická atmosféra jeho dramatu vychází ze zhudebněných sedmi nočních sonetů z Nerudovy sbírky Sto sonetů o lásce. Spisovatel se takto před smrtí loučil se svojí manželkou, pro kterou sonety napsal.

Až do poloviny 90. let se Cura s tvorbou chilského "nobelisty" nesetkal, poté ale prý dostal darem od fanouška jeho knihu básní a zhudebnil první tři z nich. Další dokomponoval v roce 2006, původně jen pro pěvce, herečku a klavír. Přestože ji takto komorně uváděl na zahraničních pódiích, teprve letos pro Pražské symfoniky Cura skladbu instrumentoval.

Tenorista bude s FOK spolupracovat tři roky a plánuje zde provést tři projekty včetně šesti koncertů. Postupně se tak představí jako pěvec, skladatel a dirigent.

Dnešní večer uvedla Ravelova Pavana za mrtvou infantku a uzavřela méně často uváděná rozměrná Sibeliova První symfonie. Právě na tvorbu finského hudebního skladatele se budou Pražští symfonikové zaměřovat častěji, a to díky původu svého šéfdirigenta, který ze severské země pochází.

Koncert se ve stejném programu bude opakovat ve čtvrtek.

mrz rot