Koncert otevřela Debussyho Houslová sonáta g moll, která byla poprvé uvedena v roce 1917, rok před skladatelovou smrtí. Následovala Elgarova Houslová sonáta e moll z roku 1918 věnovaná rodinné přítelkyni Marii Joshuaové. Po pauze Ehnes a Armstrong provedli Szymanowského Mýty, cyklus z roku 1915 inspirovaný antickými motivy a starověkými náměty. Na závěr posluchači vyslechli Houslovou sonátu h moll, kterou její italský autor Respighi premiéroval roku 1918 v Boloni.

"Tři ze sonát programu byly zkomponovány v rozmezí několika měsíců let 1917 a 1918, tedy ke konci první světové války. Každé z těchto děl je působivou a hluboce osobní reakcí skladatelů na hrůzu válečných událostí, každé z těchto děl navíc vznikalo v čase zvláštní umělecké izolace, do které byli jednotliví autoři uvrženi a ke které nikdy předtím ani nikdy potom v takové míře nedošlo," podotkl k programu Ehnes. "Máme pocit, že je dnes důležité připomínat si díla, která vznikala v těchto těžkých dobách. V jednom z nejtemnějších období naší historie tito skvělí umělci vytvořili mistrovské kusy, které nám dodnes slouží jako připomínka dobra a krásy lidstva," dodal.

Ehnes vystupoval ve více než 30 zemích světa. Za své nahrávky získal cenu Grammy, cenu Gramophone a devět cen Juno. V roce 2013 byl v pouhých 37 letech jmenován čestným členem kanadské Královské hudební akademie. Armstrong hraje na klavír od sedmi let. V roce 1993 byl nejmladším účastníkem na prestižní Van Cliburnově soutěži v USA, kde za svůj výkon obdržel cenu poroty. V Praze vystoupil poprvé. "Za všechna ta léta od různých hudebníků a milovníků hudby neustále slyším o Praze. Musíš jet do Prahy, říkají. Je to město hudby, kterou tam slyšíš na každém rohu. Tolik jsem ji toužil poznat, že teď ani nemohu uvěřit tomu, že se to skutečně stane," uvedl před festivalem Armstrong.