"Každý vůz jsme si ještě předem upravili, tedy zdemolovali jsme jej podle potřeb soutěže a určitého scénáře," uvedla Horáková.

Soutěžní vyprošťování je vždy ztíženo, aby odpovídalo skutečným podmínkách při dopravních nehodách. Jednou auto leží na boku, jindy na střeše nebo je zdeformovanými dveřmi řidiče přiraženo těsně ke kmeni stromu, navíc z druhé strany brání přístupu kubíkový barel.

Uvnitř vozu je figurant, kterého musí hasiči v limitu vyprostit. Zatímco někteří členové týmu hydraulickými nůžkami a rozvěrákem karoserii otevírají, jeden se věnuje zraněnému řidiči a snaží se zachovat jeho životní funkce do příjezdu záchranky.

Práci družstva sleduje několik rozhodčích, kteří hodnotí techniku, taktiku a zdravotní pomoc. Na vyproštění má tým 15 minut, pokud je přesáhne, je penalizován trestnými body. Když tým nestihne řidiče vyprostit do 20 minut, soutěž pro něj končí.

Vyprošťování u dopravních nehod je podle Horákové jednou z nejsložitějších činností hasičů. Kromě mechanického vyproštění zahrnuje i znalost nebezpečných chemických látek, povědomí o vývoji technologií nejen v automobilovém průmyslu, znalost alternativních pohonů a dovednosti v poskytování první pomoci. Jednotky požární ochrany zasahují ročně u více než 20.000 dopravních nehod.