"Bude to operace zaměřená na údržbu, v naprosto bezprecedentním rozsahu a s obřími investicemi do veřejných staveb," uvedl Giorgetti. Vláda podle něj zatím nemá na tuto akci rozpočet, kabinet prý ale nebude brát ohled na rozpočtový deficit, HDP ani na evropská pravidla.

Při úterním pádu dálničního mostu v Janově zahynulo 43 lidí, 19 z nich bylo pohřbeno v sobotu při státním pohřbu. Zodpovědnost za pád mostu má určit vyšetřování, tragédie však způsobila v Itálii obrovskou vlnu rozhořčení, která se obrátila proti vládním úřadům i provozovateli dálnice, firmě Autostrade per l'Italia. Její představitelé na sobotní tiskové konferenci jakoukoli vinu na neštěstí odmítli, vláda však už zahájila řízení s cílem odebrat firmě koncesi.

Italská televize RAI dnes informovala, že autor janovského mostu Riccardo Morandi již před téměř 40 lety varoval před následky koroze kovových částí stavby a navrhoval kvůli tomu se co nejdříve pustit do náročných restauračních prací. Morandi upozornil, že koroze je na mostu intenzivnější než na podobných stavbách v jiných lokalitách v důsledku agresivnějšího okolního ovzduší ovlivňovaného působením blízké ocelárny.

Inženýr v roce 1979, tedy 12 let po otevření mostu v roce 1967, ubezpečil, že betonové dobře chrání obložení kovový skelet a lana. Doporučil ale je pro jistotu natřít ještě chemicky odolným materiálem. "Dříve nebo později, možná za pár let, bude nutné se uchýlit k ošetření (mostu)," napsal Morandi ve své zprávě s tím, že bude nutné odstranit všechny korodující prvky a nahradit je. Morandi se už v současnosti nemůže kritice bránit, zemřel v roce 1989.