"Denně máme na operační středisko 170 až 180 hovorů s průměrnou délkou jedné minuty. Ze zhruba 180 hovorů řešíme 130 až 140 událostí, přibližně 40 hovorů je tak planých," uvedl Hanzl. Denně policisté podle něj průměrně vyjedou k sedmi závažným případům, kdy hrozí přímé ohrožení života, zdraví, majetku nebo je pachatel na místě.

Lidé při planých telefonátech řeší dopravní spojení nebo oznamují věci, které nemají s policií nic společného. Podle Hanzla řeší i rodinné či tíživé situace, v takovém případě dostanou kontakt na linky důvěry nebo psychologické poradny. "Měli jsme případ, kdy si stěžovali na nevhodný film v televizi po 22:00, volají často také opilci, že se nemají jak dostat domů," doplnil Hanzl. Extrémní případy, kdy je tísňová linka zneužívaná opakovaně nebo volající policistům nadávají, hlásí policisté telekomunikačnímu úřadu.

Počet volání na olomoucké krajské operační středisko poslední dva roky klesá nebo stagnuje. Podle statistik bylo nejvíce přijatých telefonátů v srpnu roku 2015 a to přes 7000, naopak nejméně v únoru 2017 a to 4500 telefonátů. Více oznámení přijímají policisté během léta. V ranních hodinách směny na operačním středisku většinou vyřizují majetkovou trestnou činnost, na kterou lidé přicházejí po probuzení, přes den to bývají nehody a večer a v noci problémy v občanském soužití, výtržnictví, rodinné hádky, opilci či sebevrazi, dodal Hanzl.

Olomoucké krajské operační středisko bylo otevřeno v květnu 2014. Nahradilo původní střediska v pěti bývalých okresech kraje a veškerou práci od té doby soustřeďuje na jedno místo. Vybudování střediska, v němž pracuje ve směnách 48 lidí, přišlo téměř na 45 milionů korun. Loni přijali policisté na lince tísňového volání 63.270 hovorů a v informačním systému založili 44.322 událostí, které byly následně řešeny.