Podle verdiktu řidič přehlédl světelnou výstrahu, nevšiml si ani signálu výstražného zvonku. Vlak se 60 lidmi vrazil z pravé strany do automobilu, poté vykolejil. Řidič ale vinu popírá, v dovolání zopakoval, že jej žádné výstražné znamení před vlakem nevarovalo, proto neměl důvod před kolejemi zastavit.

Šoférova obhajoba zpochybňuje svědecké výpovědi, podle kterých výstraha fungovala, a naopak kritizuje justici za to, že nedopřála sluchu svědkům vypovídajícím v jeho prospěch. Řidič poukazovala také na časté poruchy výstražného zařízení v místě nehody. NS ovšem nenašel důvod k zásahu.

"Soudy řádnému a úplnému objasnění skutkového stavu věci, především tomu zda zabezpečovací zařízení na přejezdu v době činu obviněného fungovalo či nikoliv, věnovaly dostatečnou pozornost," stojí v usnesení. Jako poslední mimořádný opravný prostředek zbyla řidičovi ústavní stížnost.

Havárie se stala v den následující po silném nočním sněžení. Řidič sám při kolizi utrpěl zranění.