Pracoviště na operačním středisku je rozdělené do tří oblastí, funguje v něm operační důstojník pro Brno, pro dálnici a také pro krajské silnice. "Ti kolegové jsou vedle sebe, a pokud například k něčemu dojde na dálnici, tak operační důstojník pro kraj už řeší situaci, která může nastat na objízdných trasách," řekl Tržil.

Na pracovišti fungují veškeré možné kamerové systémy, operační důstojníci na displejích vidí lokality jak z dálniční, tak z městské kamerové sítě. A v případě mimořádné situace koordinují hlídky v terénu. "Křest ohněm pro ně byly dálniční uzavírky kolem Vyškova," uvedl Tržil.

Doplnil, že více problémů je na krajské síti a do budoucna by se o ni měli starat dva lidé. "V současné době to řešíme stážemi dopravních policistů," řekl Tržil.

Dříve existovalo pracoviště pro Brno, na dálnicích pak samostatně fungovaly dozorčí oddělení v rámci svých úseků. S ohledem na vývoj v dopravě se to ale podle Tržila ukázalo jako zastaralý způsob řešení organizování. Díky zrušení dozorčích se navíc do terénu dostalo dalších osm policistů.