Na českých silnicích loni zemřelo 14 dětí, což bylo o osm víc než v roce 2013 a stejně jako v roce 2012. Od začátku letošního roku do poloviny srpna zemřelo deset dětí.

Nová kampaň s názvem "Děláš to taky" se zaměří hlavně na internet a sociální sítě. Všechny role ve filmových spotech hrají děti, které v nich ukážou, jaké chyby při dopravních situacích dělají dospělí. První videoklip, který dnes byl zveřejněn, se týká toho, že dospělí při jízdě na kole často nepoužívají ochranné přilby.

Jeden z dalších klipů se zaměří například na přecházení na červenou. "Celá kampaň je postavená na emocích," řekl Farář.

Dalších sedm videoklipů bude postupně zveřejňováno každý týden. Cílem kampaně podle Faráře je to, aby si rodiče uvědomili, že neodpovědným chováním či špatným příkladem mohou způsobit smrt svých dětí.

BESIP je samostatné oddělení ministerstva dopravy, jeho hlavní činností je koordinace bezpečnosti silničního provozu v Česku. Je rovněž garantem plnění Národní strategie bezpečnosti silničního provozu pro období 2011 - 2020, která si stanovila snížení počtu usmrcených a těžce zraněných osob v dopravě v Česku.