"Mrzí mě, že je částka takto vysoká, ale jiný prostor pro vypořádání než cestou arbitráže nebyl," řekl Dolínek. "Na druhou stranu bude Praha muset zaplatit méně, než IDS původně žádala," doplnil. IDS, která požadovala 300 milionů korun, je podle mluvčího Pavla Kočiše s rozsudkem spokojena. "Jde o finanční i morální satisfakci," řekl Kočiš ČTK.

Soud podle něj otevřel cestu k vypořádání dalších nároků, které vyplývají z rozšířených smluv s Prahou. "Z rozhodnutí soudu plyne povinnost Prahy uzavřít s IDS řádnou smlouvu o výkonu funkce správce stavby za odměnu, jejíž výše vyplývá z nálezu," uvedl Kočiš v tiskové zprávě. Firma si chce kromě přiznané částky a úroků nárokovat i vícepráce.

"Soud nám dal za pravdu, že posudky, které předkládala společnost IDS, nebyly správně koncipovány," uvedl na tiskové konferenci právník, který Prahu ve sporu zastupoval, Pavel Fráňa. IDS podle něj srovnávala Blanku s jinými podobnými stavbami, je ale třeba vycházet z nákladových cen.

Arbitráž rozhodla o nárocích IDS do června loňského roku. Magistrát očekává, že IDS vznese nárok na dalších dosud 12,5 měsíce smluvně nekrytých činností. Zatím není jasné, jestli i další nároky bude Praha řešit pomocí arbitráže. Nejprve si chce podrobně prostudovat spis a poradit se s právníky.

Firma IDS, která dohlíží na stavbu Blanky, kvůli dluhu na konci loňského roku pohrozila, že ze stavby odejde. Hrozbu odvolala, ale původně požadovaných 150 milionů zvýšila na dvojnásobek. Rozhodčí soud v únoru rozhodl, že IDS má na peníze nárok. Částku ale nestanovil. Zároveň dal protistranám možnost najít smírnou cestu. Smír se ale tehdy uzavřít nepodařilo.

Problematický tunel Blanka bez napojení na Strahovský tunel vyjde na 37 miliard. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav, kdy šlo o částky v řádu miliard korun. Dopravní stavba, která je součástí městského okruhu, by se po opakovaných odkladech měla otevřít 20. září. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav, kdy šlo o částky v řádu miliard korun.