Vytvoření zmíněných testovacích úseků je podle šéfa organizace Rosavtodor Romana Starovojta nezbytné k vyzkoušení, zda se při stavbách a opravě silnic vyplatí zavádět nové technologie a materiály. Využití stávajících silnic má ušetřit peníze oproti vybudování speciálních polygonů a také testování v "bojových podmínkách" má přispět k rychlejšímu uvedení poznatků do praxe. Jaké úseky se ale stanou zkušebními, ještě nebylo určeno. Pravděpodobně ale elektronické tabule budou informovat řidiče, že vjíždějí na experimentální úsek a o jeho délce. Tyto silnice mají být vybaveny snímači, přenášejícími údaje o vnitřním pnutí, deformacích, teplotě, vlhkosti.

Server Newsru.com připomněl, že původní plány Rosavtodoru na léta 2016 až 2020 počítaly právě s výstavbou specializovaných polygonů v Jakutsku, Krasnodarském kraji na jihu Ruska a v Petrohradu. Nakonec se ale vedení organizace přiklonilo k využití obyčejných silnic.

Kvalita silnic má vliv i na nehodovost. Dopravní policie podle Izvestijí zaznamenala za sedm měsíců letošního roku v Rusku více než 35.000 dopravních nehod na úsecích silnic, jejichž stav zaostává za požadovaným. A server Newsru.com připomněl, že i přes miliardové investice na letošním žebříčku kvality silnic, sestaveného experty Světového ekonomického fóra, skončilo Rusko na 114. příčce ze 137 - a předstihly jej země jako Benin, Burundi, Uganda či Zambie. Z postsovětských států ještě hůře než Rusko na zmíněném žebříčku dopadl Kazachstán, Kyrgyzstán, Moldavsko a Ukrajina.