Ško-Energo společně s městem plánuje další postupné budování stanic, mohlo by jich být 30. Vedle toho společnost buduje také infrastrukturu pro elektromobily v závodech Škoda Auto, přímo ve výrobních areálech jich mají vzniknout až tisíce. Ško-Energo už investovala dva miliony korun do prvních deseti stanic v areálech automobilky.

V Mladé Boleslavi, kde má automobilka jeden z výrobních závodů, by podle odhadů mělo v příštích letech přibývat více elektromobilů než v jiných regionech. Ještě letos zde přibudou dobíjecí stanice u plaveckého bazénu, na Staroměstském náměstí, v Jaselské ulici a u fotbalového stadionu.

Podle odhadů by v roce 2020 mělo v Mladé Boleslavi jezdit 150 elektromobilů a o pět let později už by jich mělo být 1500. "Pokud bude mít vedení města zájem o budování dalších stanic, rádi budeme pomáhat a stanice provozovat," uvedl jednatel společnosti Ško-Energo Jaromír Vorel. Vybudování pěti veřejných stanic stálo 1,3 milionu korun.

Automobily s čistě elektrickým pohonem má Škoda Auto začít vyrábět v Mladé Boleslavi od roku 2020, půjde o sériovou verzi studie Vision E. Příští rok by měla být v Kvasinách spuštěna sériová výroba Škody Superb s plug-in hybridním pohonem a také elektrická verze modelu Škoda Citigo. Škoda Auto chce v Česku v roce 2020 prodat 2000 elektromobilů a hybridů.

První projekt budování dobíjecích stanic stustila Ško-Energo minulý rok v areálu servisního centra v Kosmonosech. Společnost je přes 20 let dodavatelem veškerých energií pro společnost Škoda Auto. Hlavním úkolem tohoto podniku se sídlem v Mladé Boleslavi je zásobování všech tří výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektrickým proudem, vodou, teplem, zemním plynem a stlačeným vzduchem. Kromě toho zásobuje teplem obyvatele, provozy a instituce Mladé Boleslavi. Škoda Auto vlastní v této společnosti 44,5 procenta.