Toyota v Česku od začátku roku ke konci července uzavřela téměř 6400 nových objednávek, což představuje pětinový meziroční nárůst. "Od začátku roku si držíme stabilně místo v první desítce na českém trhu. Mezi privátními zákazníky jsme čtvrtí, výrazný nárůst zájmu letos zaznamenáváme hlavně u firemních zákazníků," dodal Peleška.

Za posledního čtvrt roku japonská jednička otevřela nová prodejní místa ve Zdibech u Prahy a v Opavě. Další nová nebo zrenovovaná dealerství chystá během následujících 12 měsíců.

Na novou přísnější emisní normu Euro 6C spolu s novou metodou testování WLTP, které začnou platit od září, se Toyota připravila v první polovině roku. "Září bude dle našeho názoru přelomové, neboť nová homologační pravidla spojená s WLTP potvrdí připravenost jednotlivých značek na budoucí vývoj automobilového průmyslu. Díky technologické vyspělosti našich modelů jsme i přes zavedení nových emisních norem schopni dodávat všechny vozy bez výpadku," doplnil.

Metoda WLTP při měření spotřeby a emisí více simuluje reálný provoz. Vedle přísnějších limitů je více časově náročná a některé automobilky nestihly všechny varianty nabízených vozů včas otestovat. Od září je tak nebudou moci nabízet. Jiné modely z nabídek vypadly proto, že se je na novou normu nevyplatí upravovat.

Toyota na rozdíl od konkurentů nesází na diesely, ale na benzinové a hybridní agregáty. Benzínové motory Toyoty splňují nové normy i bez filtru pevných částic a jsou tak levnější. Hybridních modelů má značka v současnosti osm.

Celosvětově Toyota Motor v uplynulém finančním roce zvýšila čistý zisk o 36 procent na 2,49 bilionu jenů (489 miliard Kč), tržby jí vzrostly o šest procent na 29,4 bilionu jenů (5,8 miliardy Kč). Toyota tak byla nejziskovějším výrobcem aut na světě.