Letoun L-39NG vychází z původní aerodynamické koncepce L-39, ale je vybaven novou pohonnou jednotkou a moderními přístroji. Oproti původní L-39 bude L-39NG lehčí, řada dílů bude například vyrobena z kompozitních materiálů. Nový motor má navíc o polovinu nižší spotřebu než motor používaný v L-39. Zvýší se také bezpečnost letadla, třeba díky odolnějšímu zasklení kabiny nebo instalací nového vystřelovacího sedadla Martin-Baker, které je podle testovacího pilota Davida Jahody světovou jedničkou mezi těmito systémy.

"Dosažením tohoto významného mezníku získává letoun L-39NG svou finální podobu, dalším milníkem bude říjnový roll-out, na kterém poprvé představíme celý nový cvičný letoun. L-39NG je pro Aero Vodochody novým začátkem, který nás posouvá zpět mezi světovou třídu producentů vlastních proudových letadel," řekl prezident a předseda představenstva Aera Vodochody Giuseppe Giordo.

Trup letounu L-39NG se skládá z 3365 dílů, přičemž zhruba 90 procent těchto trupových dílů je nových a pouze deset procent dílů je převzatých z jeho předchůdce L-39 Albatros. Po finální montáži trupu čeká projekt L-39NG další významný milník, kterým bude spojení trupu s křídlem, takzvaný marry-up, což se uskuteční v září společně s integrací klíčových systémů.

Aero je největším výrobcem letecké techniky v ČR. Zabývá se vývojem, výrobou, prodejem a servisem vojenské i civilní letecké techniky. Kromě vlastních letadel se podílí například na vývoji a výrobě křídla malých dopravních letounů typu CSeries Bombardier a vývoji a výrobě komponent pro vojenský dopravní letoun KC-390 Embraer. Dodává také kokpity pro vrtulníky UH-60M Black Hawk.