"Všichni tři dopravci měli možnost do dnešního dne poslat svou nabídku, abychom je mohli porovnat a vybrat tu nejvýhodnější pro cestující, tedy kvalitní službu za rozumnou cenu. Nabídky byly doručeny pouze od společností České dráhy a Arriva vlaky. Stávající dopravce podal pro stát nejvýhodnější nabídku, kdy nabídl dvouleté provozování vlaků z Pardubic do Liberce s úsporou 30 milionů Kč ročně," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Ministerstvo dopravy řeší režim veřejných služeb po skončení platnosti stávajících smluv o veřejných službách s Českými drahami. K prosinci 2018 končí smlouva právě u linky R14 Pardubice - Liberec, a o rok později se to bude týkat většiny linek v dálkové dopravě.

Před každým uzavřením smlouvy o veřejných službách přímým zadáním musí ministerstvo porovnávat doručenou nabídku Českých drah a případně alternativní návrhy jiných dopravců, kteří mají zájem provozovat dotovanou linku. Pokud nedostane ministerstvo jiné nabídky, pak bude jednat nadále o přímém zadání pouze s Českými drahami.