Ústecký kraj má na trati stále objednané spoje. Od sesuvu jezdí v postiženém úseku náhradní autobusy. Podle ministerstva dopravy by oprava byla příliš drahá. Podle projektové dokumentace, kterou nechala zpracovat Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), by jen oprava úseku s výstavbou mostu vyšla na 800 milionů korun. S vedlejšími náklady na zabezpečení v sesuvném území by šlo o 2,6 miliardy korun.

Na obnovu trati apeluje i Ústecký kraj, pro který je důležitá nejen jako turistická, ale i pro základní dopravní obslužnost. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) při květnové návštěvě kraje slíbil, že nechá možné opravy ještě prověřit.

Jedna petice za záchranu trati již byla předloni. Iniciovali ji Zelení a neměla žádný dopad. Nově vzniklý petiční výbor věří, že jeho akce bude účinná. "Nechceme jít jen cestou petice v rámci okruhu svých známých, ale naopak. Jednak chceme oslovit širokou veřejnost v rámci celé České republiky a nastínit jim, že i malé regionální tratě mají smysl. Naše vize ale není jen proti něčemu bojovat (vládě ČR, potažmo MD ČR) ale také ukázat a vysvětlit význam regionálních tratí pro 21. století. Proto chystáme i besedy a různé jiné akce na podporu rekonstrukce trati," uvedl Vondrouš.

Petiční výbor vznikl napříč Ústeckým krajem a chce získat desítky tisíc podpisů. I když petiční akce měla začít až 1. července, už teď je na podpisových arších skoro tisíc jmen. Obnovu trati podporují místní obyvatelé i regionální podnikatelé. "Měli jsme trochu skepsi z toho, když jsme se dozvěděli, jak neúčinná ta předchozí petice byla. Podle sdělení získala podpisů v řádech tisíců. Náš cíl je sice větší, ale ten motiv je přiblížit se k potřebě oněch 50.000 podpisů pro kandidaturu prezidenta, aby i naše petice měla podobnou váhu. Pak, doufejme, by ji již nikdo ze stolu nesmetl," dodal Vondrouš.