"Rekonstrukce a dostavba tramvajové trati do Jablonce představuje celkové plánované investiční výdaje 1,1 miliardy korun, záleží na tom, jak se vysoutěží. Z toho dotační titul by měl pokrýt 800 milionů korun. Ten zbytek, spoluúčast, musíme pokrýt jiným způsobem," upřesnil Zděnek. Evropskou dotaci má podnik přislíbenou i na nákup nízkopodlažních autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), které za zhruba 108 milionů korun pořídil loni a v letošním roce. Podle Zděnka nejsou na ministerstvech příliš nakloněni poskytnutí dotace s ohledem na stíhání bývalých manažerů.

Po rozsáhlé razii v dopravním podniku a také v dopravní společnosti BusLine obvinili v dubnu policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu devět lidí, mezi nimi i tehdejšího ředitele dopravního podniku Luboše Wejnara a předsedu představenstva Pavla Šulce z šesti skutků, mezi nimiž je mimo jiné i poškození finančních zájmů Evropské unie. "Nicméně věřím, že se nám podaří najít řešení s ministerstvy tak, aby ty dotační tituly mohly pokračovat," řekl Zděnek.

Dokončení rekonstrukce tramvajové trati do Jablonce je pro firmu klíčovým projektem. Trať je z roku 1955 a modernizaci nutně potřebuje, naposledy byla kompletně rekonstruována v 70. letech. Je nejdelší meziměstskou tratí v Česku, denně přepraví zhruba 11.000 cestujících. Modernizace začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se v posledních letech do obnovy trati investovalo téměř 700 milionů korun. Z 12 kilometrů je třeba dokončit modernizaci zhruba 4,5 kilometru dlouhého úseku. V plánu je také prodloužení trati v Jablonci na nový terminál v centru města. Dnes končí u Tyršových sadů, dobudovat tak bude třeba zhruba 750 metrů kolejí.