Přestože byl počet transakcí v květnu dosud nejvyšší, rekord ve výběru mýta pokořen nebyl. Podle Kapsche na silnicích více jezdila ekologičtější vozidla spadající do kategorie snížených mýtných tarifů. V květnu do ekologicky nejšetrnější emisní skupiny Euro VI patřilo 57,4 procenta kamionů podílejících se na výběru mýta. Nejsilnějším měsícem tak zůstává listopad 2017, kdy se vybrala bez 40 milionů miliarda korun.

Průměrný měsíční výběr za prvních pět měsíců roku se ustálil na 890 milionech Kč. "Pokud budou výběry mýta pokračovat v nezmenšené intenzitě i na podzim, mohli bychom celoročně atakovat 11miliardovou hranici vybraného mýta," uvedl mluvčí Kapsche David Šimoník.

Dosavadní smlouva na provoz mýtného systému se společností Kapsch vyprší po roce 2019. Vítězem tendru na provozovatele mýtného systému v ČR po tomto období se stalo konsorcium Czech Toll/Sky Toll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Tendr však byl zatím nepravomocně zrušen antimonoplním úřadem. Ministerstvo proti tomu podalo rozklad.