Ze svého rozpočtu hodlá vydat 630 milionů Kč, meziročně o 30 milionů více. Z dotačního Integrovaného regionálního operačního programu IROP půjde více než 201 milion korun, což je dvojnásobek oproti loňsku. Suma se může ještě zvýšit o čtvrtinu.

Ze Státního fondu dopravní infrastruktury půjde letos téměř 377 milionů korun, meziročně o 23 procent více. Tuto částku potvrdil kraji stát teprve nedávno. "Díky tomu, že se nám podařilo peníze získat, budeme financovat dalších 13 projektů, tedy zhruba 50 kilometrů silnic II. a III. třídy," uvedl hejtman. Podle něj jde o komunikace ve všech okresech, včetně nejvýše položené Šumavy a Českého lesa. V těchto rekreačních oblastech byla z minulosti síť zanedbaná.

Na provoz Správy a údržby silnic Plzeňského kraje (SÚS) půjde letos 580 milionů korun, o více než 20 milionů korun více než loni. SÚS letos vlastními silami opraví asi 420 kilometrů krajských silnic zhruba za 100 milionů korun. Loni to bylo asi 400 kilometrů za 65 milionů Kč. "Navýšení peněz bude využito na nově zaváděné technologie studené recyklace, která by měla doplnit už využívané technologie, jako jsou nátěry z asfaltové emulze, mikrokoberce, zálivky spár, zpětné využití odfrézovaného živičného materiálu stroji Bagela a obnova vodorovného značení," řekl provozně výrobní ředitel SÚS Radek Šíma.

Kraj má podle náměstka pro dopravu Pavla Čížka (Starostové a patrioti) vytipovanou síť zhruba 1000 kilometrů nejzatíženějších silnic, které spojují významnější sídla. Dále chce, aby se opravovaly co nejdelší souvislé úseky. "Také se snažíme, aby to byly komplexní důkladné opravy se všemi podkladovými vrstvami. V žádném případě to nebudou žádné záplaty," dodal. Větší zásahy by tak na nich neměly být nutné nejméně deset let.

Plzeňský kraj má letos schválený rozpočet s příjmy bezmála 5,3 miliardy korun a s výdaji 5,64 miliardy korun. Schodek téměř 338 milionů vznikne kvůli předfinancování projektů EU. Kraj, který nemá žádné dluhy, pokryje schodek z úspor z předchozích let.